Poradnik dietetyczny

Porady dietetyczne są szczególnie cenne dla osób, które planują zmianę stylu życia i są gotowi podjąć pierwsze kroki w celu utraty nadprogramowych kilogramów i zbudowania idealnej sylwetki. Niezależnie od tego, czy chcesz zacząć regularnie chodzić na siłownię, czy zamierzasz zapisać się na fitness, czy może interesuje Cię nowatorska i wyjątkowo efektywna metoda spalania nadmiaru tkanki tłuszczowej i budowania mięśni, jaką są treningi EMS, musisz zdawać sobie sprawę z tego, jak ważna w rozpoczętym właśnie przez Ciebie procesie jest dieta. Najlepszy trening nie jest bowiem w stanie zapewnić Ci tak szybkich i skutecznych efektów jak połączenie go z właściwym odżywianiem. W tej sekcji znajdziesz więc najważniejsze dietetyczne porady, które pozwolą Ci uniknąć wielu żywieniowych błędów wynikających z niewiedzy lub powszechnie powtarzanych mitów.

 

Dieta i trening – połączenie idealne

W dobie wszechobecnego dostępu do Internetu z jednej strony zyskujemy możliwość poznania wszelkich istniejących metod, które mają pozwolić nam na osiągnięcie wymarzonej sylwetki. Niestety jednocześnie jesteśmy również bombardowani przepisami na utratę wagi, które nie zawsze mają wiele wspólnego z rzeczywistością. O ile picie wody z cytryną, imbirem czy pieprzem kajeńskim może początkowo przyspieszać metabolizm, dając poczucie faktycznej utraty wagi, o tyle osiągnięte w ten sposób efekty rzadko mają szansę być trwałe. Równie nieskuteczne może okazać się spędzanie godzin na siłowni, jeśli intensywnych treningów nie połączymy z odpowiednio opracowaną dietą. Jeżeli nie zmienisz nawyków żywieniowych osiągnięcie założonych celów będzie naprawdę trudne, a ich utrzymanie właściwie całkowicie niemożliwe. Zdecyduj się więc na połączenie dwóch najskuteczniejszych metod, jakie są obecnie dostępne – treningu EMS i zbilansowanej diety dopasowanej do Twoich potrzeb i upodobań żywieniowych. Zobaczysz, że odchudzanie i budowanie silnej, zdrowo wyglądającej sylwetki może być szybkie i przyjemne!

 

Dla każdego – ale co to znaczy?

Oczywiście skomponowanie diety dla określonej osoby zależy od wielu czynników takich jak płeć, waga początkowa i założona waga docelowa, a także wiek, stan zdrowia, poziom aktywności fizycznej czy nawet indywidualne upodobania żywieniowe. Nie przechodź więc od razu na dietę 1200 kcal. To, że sprawdziła się u kogoś ze znajomych nie oznacza, że sprawdzi się też u Ciebie. Być może przy Twoim trybie życia będzie stanowić niewystarczające źródło energii, co da efekt odwrotny do zamierzonego – będziesz czuć się coraz gorzej, zmęczenie wpłynie na jakość wykonywanej przez Ciebie pracy, a organizm zacznie magazynować zapasy, zamiast spalać nadmiar tkanki tłuszczowej.

 

Istnieje jednak szereg porad dietetycznych, z których skorzystać może dosłownie każdy. Dotyczą one tego, jak komponować posiłki niskokaloryczne, ale dostarczające szeregu potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu składników, a także które z powszechnie powtarzanych przekonań dotyczących odchudzania i diety są prawdziwe, a które stanowią tylko niebezpieczne mity. Przedstawiają one także nowe trendy w odżywianiu i sprawdzają, czy warto włączyć je do swojego codziennego jadłospisu, czy lepiej pozostać przy bardziej tradycyjnych rozwiązaniach. Najważniejsze i najciekawsze porady dietetyczne tego rodzaju znajdziesz właśnie w tym dziale. Niezależnie od tego, kim jesteś i jakie efekty chcesz osiągnąć dzięki połączeniu elektrostymulacji z dietą, możesz bez obaw kierować się nimi w komponowaniu swoich pierwszych fit posiłków. Wiele sprawdzonych pomysłów na zdrowe  i pełnowartościowe dania znajdziesz także w naszym dziale z przepisami.