Facebook Pixel

Trening EMS pozwala poprawić postawę ciała poprzez aktywację mięśni głębokich=stabilizacyjnych, które nazywane są mięśniami posturalnymi. Nazwę tę noszą wszystkie mięśnie biorące udział przy kształtowaniu prawidłowej sylwetki człowieka. Zalicza się do nich głównie mięśnie pleców (mięśnie grzbietu), mięśnie naramienne (mięśnie barków), a także mięśnie tłoczni brzusznej (mięśnie brzucha oraz odcinka lędźwiowo-krzyżowego pleców).

Silne i dobrze rozwinięte mięśnie są nie tylko potrzebne dla dobrego wyglądu i utrzymania prawidłowej wagi. Nieodpowiednio wytrenowane, mogą być w skrajnych przypadkach  powodem dokuczliwych bólów, ograniczać możliwości fizyczne czy nawet być przyczyną wielu kontuzji.

Prawidłowo wzmocnione mięśnie są w stanie w znaczący sposób poprawić Twoją postawę ciała i odciążyć kręgosłup. Zwiększysz także zakres ruchu, stabilność ciała oraz zmniejszysz ryzyko kontuzji. Ponadto, dzięki wykonywaniu odpowiednich ćwiczeń z użyciem EMS, odciążysz mięśnie, które do tej pory były napięte z powodu kompensacji i osłabienia innych grup mięśniowych. Pozwoli to nie tylko na pozbycie się uporczywego bólu pleców, ale przyniesie też ulgę całemu Twojemu ciału.

Podstawowe ćwiczenia eliminujące złe skutki siedzącego trybu życia

Dziś większość z nas prowadzi siedzący tryb życia. Siedzimy, jedząc śniadanie, jadąc do pracy, by potem spędzić kolejne godziny siedząc przy biurku, a pozostałą część dnia – przed telewizorem. Czynności, które wymagają wysiłku fizycznego, są krótkie, a nawet regularne spacery nie wzmocnią odpowiednio naszych mięśni.

Trening EMS odbywa się w pozycji stojącej, co pomaga w procesie korekcji postawy. Podczas noszenia specjalnego kombinezonu podłączonego do urządzenia miha bodytec jesteś poddawany serii ćwiczeń statycznych, które pomogą zaktywować zarówno głębokie mięśnie posturalne, jak i mięśnie szkieletowe.

Trening EMS pozwoli osiągnąć oczekiwane rezultaty tylko wtedy, gdy będzie wykonywany regularnie raz / 2 razy w tygodniu.

Ćwiczenia pleców i stabilność tułowia

Aby ustabilizować tułów i zapewnić odpowiednie wsparcie dla kręgosłupa, aktywowane są mięśnie poprzeczne brzucha, skośne zewnętrzne i wewnętrzne oraz głębokie stabilizatory kręgosłupa.