Plany żywieniowe

Plany dietetyczne to idealne dopełnienie nowoczesnego treningu EMS. Przy ich układaniu bierze się bowiem pod uwagę absolutnie wszystkie najważniejsze czynniki, które mają wpływ na to, jak szybko uzyskasz założone cele i czy dostarczysz przy tym organizmowi niezbędnych do jego prawidłowej pracy substancji odżywczych. Dowiedz się, od czego zależy, jak będzie wyglądał Twój idealny plan żywieniowy i dlaczego podczas treningów warto jeść nie tylko zdrowo, ale też według konkretnego harmonogramu!

 

Czym jest plan żywieniowy i od czego zależy, jak będzie wyglądał?

Opracowanie dobrej jakości planu żywieniowego najlepiej zlecić doświadczonemu dietetykowi. Powinien być on bowiem właściwie zbilansowany i dostarczać organizmowi odpowiednich ilości energii pochodzącej z różnych składników odżywczych. Bez fachowej wiedzy nie jesteś w stanie w stu procentach zadbać o to, by odpowiednio dobrać źródła białek, tłuszczów i węglowodanów w swojej diecie, uwzględniając także zawartość witamin i minerałów w każdym ze składników spożywanych przez siebie dań. Dzięki opracowaniu harmonogramu zyskasz nie tylko podstawowe informacje dotyczące tego, ile kalorii dziennie powinieneś spożywać i ile gramów białka, węglowodanów i tłuszczu powinno znaleźć się w Twojej diecie. Otrzymasz również bazę gotowych przepisów na odpowiednie dla Twojego zapotrzebowania energetycznego dania.

 

Pamiętaj jednak, że nie ma jednego gotowego jadłospisu dla każdego. To, jak skonstruowana będzie Twoja dieta, zależy od wielu indywidualnych czynników. Pierwszym z nich jest oczywiście cel: inaczej będzie wyglądać dieta na masę, inaczej dieta  na redukcję, a jeszcze inaczej dieta na utrzymanie obecnej wagi. Każda z nich będzie się jednak różnić w zależności od płci, wieku, stanu zdrowia oraz poziomu aktywności fizycznej osoby, dla której przygotowany jest dany projekt. Poza tym indywidualna dieta uwzględni także Twoje osobiste preferencje. Odpowiednie wskazówki i bazę przepisów możesz więc uzyskać niezależnie od tego, czy jesteś na diecie wegańskiej, wegetariańskiej albo bezglutenowej, czy może po prostu nie lubisz szpinaku.

 

Czy zdrowe jedzenie nie wystarczy? Poznaj zalety stosowania się do planów żywieniowych!

Wiele osób poddaje w wątpliwość potrzebę posiadania własnego harmonogramu, twierdząc, że przecież aby schudnąć, wystarczy zdrowo jeść i ćwiczyć. Jest to oczywiście po części prawda. Niemniej jednak niewielu z nas może się dziś poszczycić szczegółową dietą z zakresu dietetyki. Nie mając pojęcia o tym, jak właściwie dostarczać określonych pierwiastków i substancji możesz przy intensywnych treningach, można paść ofiarą niedoborów. Dotyczy to zarówno osób, które wykluczają różnego rodzaju produkty ze swojej diety, jak i tych, którym wydaje się, że przecież jedzą wszystko, więc z pewnością w ich diecie znajdują się wszystkie niezbędne substancje. Tego rodzaju niebezpieczeństw możesz uniknąć właśnie dzięki idealnie dopasowanemu do Twoich potrzeb jadłospisowi.

 

Dodatkową zaletą korzystania ze ścisłe określonej diety w okresie regularnych treningów jest też to, że dzięki korzystaniu z gotowej bazy przepisów przyzwyczaisz się do włączania różnego rodzaju produktów do swoich codziennych posiłków także po osiągnięciu założonych celów. Dzięki temu efekty uda Ci się skutecznie utrzymać, a Twój organizm będzie Ci wdzięczny za kontynuowanie zdrowych nawyków wyrobionych podczas podążania za dietetycznymi wskazówkami z okresu redukcji. Łącząc trening EMS z profesjonalnym planem żywieniowym, zyskujesz pewność, że Twoje wysiłki przyniosą wymierny skutek w postaci idealnej sylwetki i pełnego energii, szczupłego ciała!