Facebook Pixel

EMS

Nie. Elektrostymulacja mięśni (EMS) jest z powodzeniem stosowana przez lekarzy, fizjoterapeutów i kręgarzy od dziesięcioleci. Niedawno zyskała również popularność w zakładach opieki zdrowotnej i uzdrowiskach.

Nie. Niska częstotliwość impulsów aktywuje tylko mięśnie prążkowane szkieletowe i w żaden sposób nie oddziałuje na organy wewnętrzne – w tym na serce.

Nie, wręcz przeciwnie. Trening EMS należy do przyjemnych i całkowicie bezpiecznych metod treningowych. Odczucia na skórze  są porównywane do lekkiego mrowienia/łaskotania.

Tak! Trener pomoże dobrać odpowiedni rozmiar kombinezonu, który został tak zaprojektowany,  by zapewnić  komfort i pełną swobodę ruchów podczas treningu.

Tak. Impulsy elektryczne wytwarzane podczas sesji EMS docierają do głębszych partii mięśni i powodują zwiększenie ukrwienia tkanki mięśniowej i łącznej, likwidując skutki cellulitu oraz poprawiając elastyczność skóry.

Tak. Trening EMS wzmacnia mięśnie posturalne biorące udział w kształtowaniu prawidłowej sylwetki człowieka (m.in. mięśnie grzbietu i odcinka lęździowo-krzyżowego pleców oraz mięśnie brzucha), co pomaga w pozbyciu się uporczywych bólów pleców. Co ważne trening nie obciąża stawów, dzięki czemu możliwe jest szybsze odzyskanie formy.

Nie. Elektrostymulacja nie jest rekomendowana w okresie ciąży.

Istnieje wiele badań, które jednoznacznie wskazują , że metoda EMS szybko i efektywnie pomaga trenować mięśnie głębokie dna miednicy, odpowiadające za trzymanie moczu w pęcherzu. Trening EMS ma pozytywny wpływ na tkankę łączną i skórę, które uległy rozciągnięciu podczas ciąży.

WAŻNE: Przed rozpoczęciem treningów należy skonsultować się z ginekologiem i nie rozpoczynać treningów wcześniej niż 6 tygodni po porodzie.

Tak. Według badań przeprowadzonych przez Uniwersytet w Bayreuth oraz przez Niemiecki Uniwersytet Sportowy w Köln, trening EMS jest o 40 proc. efektywniejszy od tradycyjnego treningu siłowego. Motorem  rozwoju mięśni jest niewątpliwie siła bodźców, od której zależy stopień stymulacji mięśni do rozrostu, a przez to i sam rozrost. Bodźce zaś są wynikiem pracy mięśni, która podczas treningu EMS jest o wiele bardziej intensywna niż przy treningu tradycyjnym. Należy pamiętać, że bardzo istotną rolę odgrywa poziom hormonów. Testosteron buduje mięśnie, natomiast estrogen pomaga kobietom zachować odpowiednią sylwetkę.

Tak. Ponieważ, podczas sesji EMS pracuje jednocześnie 8 grup mięśniowych, metoda ta pozwala trenować intensywnie całe ciało w ciągu jednego, 20-minutowego treningu, który pod względem intensywności odpowiada 2 godzinom spędzonym na siłowni.

Efekty widoczne są już po kilku sesjach treningu EMS. Dzięki wyrzucie endorfin, następuje polepszenie samopoczucia, lepsze krążenie krwi, oraz poprawa postury. Według badań Uniwersytetu w Bayreuth dotyczących miha bodytec, a także badań przeprowadzonych przez Uniwersytet Friedricha Alexandra w Erlangen-Nuremberg już po 6 treningach EMS zauważono redukcję tkanki tłuszczowej o 4%. Po 4 tygodniach regularnych treningów zanotowano 30% wzrost mocy. Osoby z nadwagą po 13 tygodniach treningów zauważyły utratę 3, 5 kg, w tym 9% tkanki tłuszczowej, a także 6, 5 cm mniej w talii i 2 cm w ramionach.

Jeśli cierpisz na jedną z niżej wymienionych dolegliwości, niestety na razie nie możesz trenować metodą EMS. Najlepszym rozwiązaniem w takiej sytuacji jest wcześniejsza konsultacja  z lekarzem, ponieważ leczenie niektórych schorzeń, może być wspomagane  metodą EMS, z wykorzystaniem impulsów o niskiej częstotliwości.

Główne przeciwwskazania to:

  • padaczka
  • rozrusznik serca
  • ciąża
  • ciężkie zaburzenia krążenia
  • przepuklina brzuszna i pachwinowa
  • gruźlica
  • nowotwory
  • zaawansowana miażdżyca tętnic, zaburzenia krążenia
  • ciężkie choroby neurologiczne
  • cukrzyca
  • gorączka, infekcje bakteryjne lub wirusowe o ostrym przebiegu
  • krwawienie, zwiększona skłonność do krwawień (hemofilia)

Tak! Ponieważ, metoda EMS nie obciąża stawów, jest całkowicie bezpieczna.  Z badań wynika, że osoby, które ukończyły 65 lat, straciły średnio 6,8% tkanki tłuszczowej z okolic brzucha, mimo niskiej intensywności treningu.

Drenaż limfatyczny

    • Nadwaga, otyłość, cellulit
    • Niewydolność limfatyczna
    • Niewydolność krążenia obwodowego
    • Obrzęki kończyn, zespół „ciężkich nóg” oraz „zimnych stóp”
    • Zatrzymywanie wody w organizmie
    • Detoksykacja
    • Obrzęki tłuszczowe
    • Pozbawiona elastyczności i jędrności skóra
  • Rozrusznik serca
  • Padaczka
  • Jaskra
  • Choroby zakaźne
  • Uporczywe dolegliwości w obrębie jamy brzusznej
  • Zakrzepica żylna
  • Niewydolność wątroby lub nerek
  • Otwarte rany
  • Zabieg operacyjny nóg wykonany w czasie krótszym niż 3 miesiące
  • Nie zaleca się zabiegu w okresie menstruacji

Wystarczy wygodny strój składający się z cienkich, przylegających spodni (najlepiej legginsy), czystych skarpetek i wygodnej koszulki.

Niestety nie, ponieważ kombinezon do drenażu obejmuje także dolne partie brzucha, za-bieg ten nie może być przeprowadzany u kobiet w ciąży.

Drenaż limfatyczny należy wykonywać najlepiej 2 razy w tygodniu przy zachowaniu minimum 48 godzinnej przerwy między zabiegami. Dla uzyskania pełnego efektu,  zaleca się przeprowadzenie ok. 20 serii zabiegu w ciągu roku.

Zabieg trwa od 30 do 50 minut.

R1 R2